10 saker som gör en bra copywriter

-
Du kan skriva. Dessutom skriver du så att folk vill läsa, och förstår vad de har läst.
-
Du har en viss förkärlek för grammatik. Särskrivningar och syftningsfel får dig att börja leta efter närmaste tillhygge.
-
Du gillar ord. Det har förmodligen hänt någon gång att du tummat igenom Svenska ordboken bara för skojs skull.
-
Du är allmänbildad. Kunskap intresserar dig och du vill alltid lära dig mer, och nu, och snälla.
-
Du är bra på att se mönster. Du kan ta till dig stora mängder fakta och snabbt identifiera vad som är viktigt.
-
Du kan läsa mellan raderna. Knapphändig information är inget hinder för att pussla ihop saker till en logisk helhet.
-
Du jobbar bäst under press. När det är kris och panik hetsar du inte upp dig utan blir taggad och fokuserad.
-
Du är en bra strateg. Förmodligen uppskattar du ett parti schack emellanåt. Du tänker ofta steget längre än andra.
-
Du tycker copywriting är roligt. Det gör dig lycklig att komma på nya idéer, tokiga uppslag och vassa formuleringar.
-
Du jobbar alltid med kund och målgrupp i fokus. Ditt ego är inte en del av kommunikationsplanen