Retsticka - Bättre flyga än illa fäkta



Jag skriver för närvarande på en roman som är lite som en kors mellan Bridget Jones och James Bond. Nedan kan ni se vad den handlar om. Vad tycker ni?


Det finns undantag till varje regel. En regel jag har är att aldrig kyssas på första dejten. Det var innan jag träffade Marc Holden. För vad gör man när den hotfulle kostymmannen bakom en tror att man är ett förälskat par. Speciellt när samme man har minst en pistol undangömd på kroppen, och hemskt gärna vill skjuta någon, helst Marc. Och mig också, eftersom jag ljugit mig blå om vårt förhållande. Det var min idé till och med.

Uppe på marschhöjd över Europa hamnade Marc i blåsväder med herrn-i-kostymen. Jag tjuvlyssnade som den fina dam jag är och när jag insåg att Marc var i desperat behov efter någon som kunde spela hans fästmö. Well, jag är ett under av godhet och generositet. Det var förstås inte meningen att vi skulle behöva fortsätta låtsas när vi väl landat i Paris, men saker och ting blir sällan som man tänkt sig.
COPY Text & Skrivande | |
#1 - - FOTOGRAF JENNY VENNBERG:

Det var jag också kan jag lova men det blev ingen champagne för mig ! Jag ville inte dricka eftersom jag var där för ett jobb :)

#2 - - anders:

Kan bli en intressant fortsättning.



Jag har också testat två novell starter på mina två senaste blogginlägg. Läs och kommentera gärna.

#3 - - Mikaela:

Ja, det här kittlar utan tvekan min nyfikenhet.

#4 - - razaha:

Häftigt! Texten får mig att vilja läsa mer.

#5 - - Susanne:

Svar: Ja, svamp är riktigt gott... har varit ute flera gånger och plockat nu i höst och fyllt mina svampförråd :-)

#6 - - Mowii:

Superfin blogg! :D <3333 Supersnygg layout och mycket bra innehåll! Ska börja följa denna blogg nu :D

#7 - - Kaliwarra:

Intressant. Man vill ju gärna veta fortsättningen...

Upp