Skrivövning - Elegans


Skrivövning från: Skrivpuff
Skriv om elegans.


Han rör sig med en tidlös elegans; huvudet högt, axlarna stolta, ryggen rak och modig. Hans blick talar om kvickhet, den gnistrar av livslust från en nyfiken själ. Han är alltid på väg; luften vibrerar där han går. Även när han sitter ner blir rörelse skönjbar för den som vet att läsa öden. Trots det är rösten aldrig hetsig, gesterna är snabba, men som en trollslända är snabb - allt perfekt avvägt mellan rörelse och stillhet. När han talar lyssnar man, när han viskar håller världen andan.

Han tar en klunk kaffe från en anonym cafémugg. Mellan oss står tre tomma bord. Jag viker blicken mot sidan och stirrar inte mer. Klockan är slagen, men jag vet inte för vad. Allt jag vet är att mannen framför mig, rör sig med elegans.
COPY Text & Skrivande | |
#1 - - foxy:

en sådan man som får det att vända sig i magen på mig, för mkt liksom. Men sedan lär jag känna honom och som vanligt kommer mina förutfattade meningar på skam!

#2 - - Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan:

Din bloggdesign är enastående

#3 - - SAQER:

Oj! Den där var riktigt läcker;) Jäkligt bra!

#4 - - petri:

Svinbra intressant och härlig.

#5 - - Hanna Tolander:

Trollsländan var ett mycket bra val.

Bort med kommat ur slutmeningen (smaksak).

#6 - - Anna:

LOVE it!

Upp