100 ord om kärlek



Skrivövning från:
Skrivpuff
Skriv om dagen efter.



När jag vaknar ligger du stilla bredvid mig. Det är nästan gryning. Världen där ute är grå. Jag följer dina skuggade linjer med min blick. Allt du är vill jag också vara. Där du är vill jag alltid stanna. Innan solen lockar dig att vakna, vill jag följa med in i dina drömmar. Mina händer vilar under min haka. Jag vill röra dig, men inte ännu. Ju längre jag avstår från att komma dig nära, desto mer ljuvligt är det när du vaknar. Och rör vid mig. Därför väntar jag med trygga andetag. För jag vet att du vaknar snart.

COPY Text & Skrivande | |
#1 - - Anna:

Fint skrivet! Vackert med de trygga andetagen. Och den grå gryningen.

#2 - - Razaha:

Gillar speciellt det där med " Jag vill röra dig, men inte ännu osv. Det speglar exakt känslan när mna ligger nära den man älskar.

#3 - - Hanna Tolander:

Vackert formulerat! Alltid svårt att undvika klichéer när ämnet är romantiskt, som här, men du lyckades bra.

#4 - - På det viset:

Vackert och rent från sentimentalitet.



Kul idé att skriva just 100 ord!

#5 - - TESCHO - Web design, Photography & Doggies:

Svar: JA! Det är helt sjukt. Det ska tydligen vara en "gammal metod" som kommer tillbaka nu. Inte alls kul att äta spagetti när de visar de där 8 meters långa maskarna. Vissa gör verkligen vad som helst för viktnedgång och det är skrämmande. Man ska tydligen plantera (om jag inte missminner mig) bandmaskarna i kossor och sen måste man avliva kossan för att få ut de maskarna. Finns någon kille som säljer dem via någon webshop. Uscha..

#6 - - TESCHO - Web design, Photography & Doggies:

Svar: Men gud, jag ber om ursäkt. Det slank bara ur mig :P Tänk Oreos...mmm!

#7 - - Anna:

Sv: ja..=) Marie Antoinette är en favoritfilm..enbart för den härliga scenografin och bildspåkets skull.. Läckert! =)

Upp