Äppel, päppel, piron, paron


Vector med äpplen och löv.

En del av er kanske minns att K lämnade kvar några äpplen till mig när hon var och hälsade på en dag. Jag är ju då allergisk mot äpplen om jag inte tillagar dem på något sätt så de har inte gått åt jättefort. Men idag tänkte jag vara ambitiös och faktiskt laga ordentlig mat till kvällen. (Ja, det hör till ovanligheterna.)

I veckan har jag i princip suttit klistrad vid dataskärmen och lägenheten har sett ut därefter. Idag är det alltså operation husmor på g. Städa, diska, tvätta, avfrosta frysfacket, handla en sväng och laga mat, på riktigt. Riktig mat. I det här fallet är det kycklingwook med äpple, banan och jordnötter. En av mina improviserade maträtter.

De flesta av mina maträtter är oftast improviserade om sanningen ska fram eftersom jag inte har tålamod med några recept och sällan har hemma det som krävs för dem.

Anyway, tänkte bara säga hej och berätta om hur husmodersduktig jag ska vara. Ni kan alltså vara riktigt imponerade av mig idag, det är jag. ;)
DESIGN Grafik & Illustration | |
#1 - - Katarina:

När du ändå är i farten kan du gärna fortsätta här :) Eller förresten så ser jag hellre att mr latmask gör något här hemma. Då jag tänker efter :D



Jag vågar inte ens tänka på hur man kodar mobilbloggar... Är glad att jag lyckas ändra basic inställningar som sagt var.

Just nu undrar jag varför jag ska ha en H1? Jag vet inte varför jag bara använder H3 och inte H1 och H2, men så har det blivit och nu orkar jag inte tänka hur jag ändrar om allt igen. Tar det en annan dag.



Och kul att du gillade redigeringen. Jag har nog kommit in i en period då jag inte gillar överredigerade, för ljusa bilder. Drömska bilder är fint i sitt sammanhang, men det svämmar över av dessa.

Vill ha "naturliga" och med kontraster. Och svartvita (som alltid). Less is more har blivit mitt tema på sistone... ;)



Och ang. bröllopet så ser jag det som världen chans att utvecklas och lära mig, men det får ju INTE gå fel och jag måste lyssna på min man:

Don't change who you are and what you do, because they wanted YOU for being YOU... Så rart! ;)

#2 - - Katarina:

Ja, efter allt svammel - vad gjorde du med äpplena?

Upp